Khamis, 19 Julai 2007

Seronok dalam kepenatan

Fuhh...penat betul hari ni. Mane tak nyer. Pagi-pagi lagi dah keluar dari rumah. Ke Kuala Lumpur, jalan-jalan around jalan Tunku Abdul Rahman (TAR). Gi Sogo. Pastu singgah jap kat Pertama Complex. Sambil merenung keadaan muda-mudi di ibu kota. Kononnya, nak menghilangkan bosan duduk kat rumah tu. Tapi, boleh tahan jugak bosannyer jalan-jalan. Yela. Window shopping jer. Belinyer tak. Jalan lak sorang-sorang. Hehe.
Sebenarnya, inilah kali pertama aku keluar memandu ketengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur yang sibuk tak ingat dunia tu seorang diri. Kalau sebelum nih, semuanye mesti bertemankan Baba atau Mama atau kedua-duanya. Cabaran memang besar. Kereta dah la banyak di atas jalanraya. Jalan pun bukannye tau sangat. Main redah jer. Takut jugak. Mate yang due ni la nak tengok kerete depan belakang, kiri kanan. Mate ini jualah nak melilau mencari papan tanda penunjuk arah. Silap-silap pandang, terlepas papan tanda, hilang lah arah. Kalau terlepas pandang kerete lain disekeliling, lagi la bahaya. Alhamdulillah, selamat jugak pergi dan kembali kerumah, walaupun tersesat jugak seketika, mase nak carik jalan dari Jalan TAR ke Shah Alam.
Kenape nak pergi Shah Alam? Ye la. Hari ni jugak, sahabiah-sahabiah dah aturkan satu pertemuan senior-junior untuk adik-adik baru di Intec, yang akan ke Mesir. Ni memang program favourite aku nih. Mane tak nyer. Cakap je. Salah sikit-sikit takpe je. Adik-adik tu bukan nyer tahu. Hahahahahahaha. Apepun, aku cube bagi yang terbaik la. Walaupun, kadang-kadang tu ade jugak terbuat lawak-lawak poyo dan mengarut. Maaf ye adik-adik. Senior korang yang sorang ni ntah bile la nak matang macam orang dewase sket. Hehe.
Habis je program kat Intec, kitorang (aku+Syafiq Tanta+Faqih Tanta+Zaid Alex+Fauwaz Tanta) gi makan ramai-ramai kat Pak Li Kopitiam. Ntah kat mane ntah si Fauwaz ni bawak. Katannye kat Seksyen 7 Shah Alam tuh. Ye la kot. Aku lak, follow je kete die. Hehe. Ye la. Tak tau, buat la care tak tau. Thanks to Fauwaz, sebab belanje makan nasi beriyani and mocha ice blended. Perghhhh. Sedap giler. Tapi, sayang tak leh nak makan banyak. Sebab, adik-adik kat Intec tadi pun dah ade jamu makanan sket. Hehe.
Habis je makan, aku pun balik la. Faqih ngan Zaid ikut aku. Sesat lagi. Siap terpakse buat U Turn kat Seksyen 18. Sebab aku bergerak kearah bertentangan yang sepatutnye aku tuju. Haha. Lastly, dapat jugak jalan yang aku carik. Dan akhirnya sampai kat persimpangan tol Kajang pukul 7.15 petang. Aku terus gi hanta Zaid kat Bangi Perdana. Tinggal aku ngan Faqih jer. Kitorang singgah sembahyang maghrib jap kat Masjid UKM. Then, meneruskan perjalanan nak hanta Faqih kat Stesen Komuter Bangi. Die nak jumpe kawan kat situ. Sampai kat situ, kawan die tak sampai lagik. Aku malas nak tunggu. So, aku pun balik trus. Sampai je rumah, trus mandi. Tak tahan aku. Seharian tak mandi. Selesai je mandi, baru la rase selesa. Baru la dapat berehat sekarang ni.
Banyak pengajaran dan iktibar aku dapat hari ni. Macam-macam la. Bagaimana nak memandu di bandar-bandar besar macam KL n Shah Alam. Macamana nak menjadi penyampai maklumat yang baik. Bagaimana nak beramah mesra sesama kite, tak kire la same umur ke, mude daripada kite ke, tua daripada kite ke. Banyak lagi la. Pandai-pandai la fikir sendiri. Huhu. Sekian untuk kali ini

Tiada ulasan: