Jumaat, 4 Julai 2008

J-Qaf???

hehe. post kali ni bukannyer aku nak citer J-Qaf tu aper. aku nak mintak tolong korang sumer senanyer. sape2 yang boleh bantu, harap dapat hubung aku ek. korang boleh call or sms aku kat +2 012 3710102. ATAU korang boleh tinggalkan komen kat post ni. ATAU kornag boleh email kat aku .

PENGENALAN tentang masalah :

akak ipar aku ni dapat J-Qaf bahasa arab ambilan 2007. so, kirenyer die sekang ni dah habis la kursus 1 1/2 tahun tuh. 7 julai ni die akan start kerje tetap. at the same school. the problem is, die kene ngajar tu kat SK seri kelebang, ipoh. her husband (abang aku la) lak keje kat UIA kuantan. so, susah la nak berulang-alik jauh.

PENYELESAIAN yang ade :

ade satu penyelesaian. iaitu, tak lain dan tak bukan untuk berpindah dari ipoh ke kuantan. but, kalo ikut prosuder, akak ipar aku kene tunggu lagi tige tahun, baru boleh pindah. aku dah tak sampai hati la nak tengok derang berjauhan. so, kalo nak pindah gak boleh, tapi dengan beberape syarat :

1) mesti sama tahun ambilan (akak ipar aku ambilan = 2007)
2) mesti sama opsyen (akak ipar aku opsyen = bahasa arab)
3) tukar atas dasar suke same suke

APE YANG AKU NAK MINTAK TOLONG dari korang sumer :

mudah jer. aku nak mintak tolong, kalo sape2 yang ade kenalan ke, sedare ke, kawan ke, or sape2 la yang tengah amik J-Qaf (ambilan 2007, opsyen bahasa arab) yang sedang mengajar di kuantan or area berdekatannyer (up to 45 minutes driving will be considered) dan nak berpindah ke ipoh, tolong bagitau aku (melalui care2 yang aku dah tulis kat atas).

RINGKASAN MAKLUMAT berkenaan akak ipar aku :

Ambilan : 2007
Opsyen : Bahasa Arab
Sekolah sekarang : SK Seri Kelebang, Ipoh
Ingin berpindah ke : Kuantan atau kawasan sekitarnya
Sebab ingin berpindah : ikut suami

untuk akhirnyer, aku ucapkan syukran jazilan yang tak terhingge kepade sape2 yang sudi untuk membantu. doakan akak ipar aku dapat cari pasangan untuk tukar ni segere. ameeeeennnnnn...

Tiada ulasan: