Selasa, 11 Mac 2008

Cikgu Hasimah...lame tak dengar khabar...

Aku post lagik. Banyak la pulak post aku dalam sehari ni. Tetibe je rase seronok nak menulis. Haha. Actually, post kali ni aku nak tujukan khas untuk Cikgu Hasimah binti Azit. Dah lame sangat aku tak dengar khabar dari beliau. Dan kebetulan, sehari due lepas aku terjumpe id YM beliau di YahooGroup ALKIS. So, aku pun add la. Ni pun sebenarnyer, baru jer lepas chat dengan beliau.

So, mule2 aku nak citer sket la pasal beliau. Cikgu Hasimah ni ajar aku Biologi mase aku Tingkatan 4 dulu. Kat mane lagik, kalo bukan kat Bumi Waqafan. KISAS la. Mule2 belajar dengan beliau, memang rase takut. Sebab nampak macam garang. Tapi, bile dah lame dengan beliau, rase seronok lak. Beliau seorang guru yang sangat memahami pelajarnye. Dan kadang2 ade jugak lawak2 yang lahir dari mulut beliau.

Tapi, kuharapkan hujan hingga ke petang, rupanya gerimis di tengahari. Sebab sekejap jer beliau ajar kitorang, dah nak berpindah. Berpindah ke Sekolah Seri Puteri, Cyberjaya. So, memang sedih sangat2. Ye la. Baru je nak kenal rapat, dah nak pindah lak. Apepun, terime je la. Semua tu kan ketentuan Allah. Manusia merancang, Allah jua yang menentukan.

Sejak beliau berpindah, boleh kate tak berhubung langsung. Ye la. Nak carik kat maner. Takkan la nak gune Talian Kasih. Tu pun kalo ade lagik. Rasenyer dah takde. Hehe. So, memendam je la perasaan ni, nak jumpe balik cikgu2 yang pernah ajar aku dulu. Aku memang nekad. Kalo macamane susah sekali pun, aku nak jugak jumpe balik cikgu2 aku nih. Kalo bukan sekarang, mungkin mase aku dah kerje nanti.

Buat akhirnyer, aku nak ucapkan berbilion2 terima kasih kepade Cikgu Hasimah. Walaupun sekejap beliau mengajar kitorang, tapi pengenalan awal itulah yang mendorong dan menggalakkan aku untuk terus berjuang dalam menuntut ilmu, terutamanya dalam bidang medik ni. Dan tahniah jugak untuk Cikgu. Dengar kate dah dapat due orang cucu. Mesti comel. Hehe.

Ok la. Bye

Tiada ulasan: