Ahad, 13 April 2008

2nd Rural Visit...

hai sumer...ni aku baru balik gi Ziarah Kampung Kali Kedua (2nd Rural Visit)...Minggu lepas kitorang kene gi interview 3 keluarge kan...so, minggu ni kitorang kene gi salah satu daripada 3 tuh, n sampaikan sedikit health education message berkaitan ape2 jer yang rasenyer sesuai...

So, kitorang pun pilih satu famili ni. Mak nyer tengah mengandung second child. Dah 8th months dah. Kitorang pilih yang ni atas due sebab. SATU; famili lain sehat2 belake (tak tau la kalo derang kelentong kan). DUA; sebab kitorang memang amik O&G dan Paeds tahun ni. So, at least pasal Ante-Natal Care (ANC) & warning symptoms of pregnancy dan jugak pasal baby feeding & immunization tu dah tau la. Hehe.

Tapi, sayang giler. Tak dapat jumpe si ibunde nyer sendiri. Sebab die kuar gi meniage kat pasar. Huhu. Sedeynyer. Terpakse la citer kat mak mertue die jer. Hopefully, mak mertue die tuh bagitau la kat menantu die aper yang kitorang bebelkan panjang2 tadik. Haha. N sebelum kitorang balik, kitorang tinggalkan due pamplet berkaitan bende2 nih. Dalam Bahase Arab la. Actually aku yang design. Maklumat sumer aku juz copy paste jer dari laman web nih (www.childclinic.net). Haha.

Ok la. Malas nak citer panjang2. Ooooo. Terlupe lak. Pasal post sebelum ni. Name kampung tu senanyer "Tamuh El-Menawat". Korang tengok ler gambar2 ni. Tapi ni minggu lepas nyer gambar la. Gambar2 minggu ni lain kali. Sebab gambar amik pakai kamera Aniah. Nanti die dah bagi, aku post la. Haha.

(Kitorang berempat. Ni baru selesai buat temuduga. Haha)

(Aniah dan Faaiqah dengan kawan Arab yang lead derang, Munzeer. Sori yer 'Urwa n 'Asif. Nanti aku dah dapt gambar dari Aniah, aku paste muke korang lak. Hehe)

(Munzeer and the gang tengah buat huru-hara dalam bas yang kitorang naik. Dah la bas tu muat2 jer, derang boleh lak nyanyi2, hepi2 jer. Selambe giler. Haha)

1 ulasan:

Learner berkata...

mmm..... "lawa" sungguh kampung itu... hehe..