Khamis, 10 Julai 2008

penat balik dari KISAS...

hari ni seharian aku berade dikisas. sekadar memenuhi jemputan daripada cikgu mariah (cikgu add math) untuk same2 berkongsi pengalaman dengan adik2. hehe. banyak ke pengalaman aku? boleh la kot. walau pun merepek2 jer pun cakap tadi...

kuar umah kul 8.30 pagi. ni setelah mak aku tahan supaye jangan kuar awal2. jem katenyer. betul gak. sampai jer kat kisas dah kul 9.30 pagi. actually, awal lagi daripada mase yang berjanji. sebab cikgu suh masuk tige kelas die. 501, 508 dan 509. masing-masing kul 12.05, kul 2.05 dan kul 3.15.

aku senanyer kesian kat adek2 aku kat kisas tuh. mane tak nyer. kelas hari2 sampai kul 3.50 petang. ade la gap kul 1.02 sampai kul 2.05. but, nak tak nak, mesti terasenyer la kepenatan tuh. dah lak tuh, tiap2 hujung minggu ade jer program yang akan berjalan. sabtu ade program masteri (memasterkan diri dalam subjek2 terpilih) dan ahad lak ade program kebitaraan (aku sendiri tak pasti ape sebenarnyer maksud kebitaraan tuh. even cikgu mariah nak terangkan pun susah. biarlah). haha.

so, aku citer sket la ape aku karutkan kat dak2 tuh tadik. kelas 501 satu nih kelas cream of the cream of the cream of the cream....(bereape banyak cream dah). cume, cikgu mariah cakap, ade satu bende jer yang kurang kat dak2 nih. "derang tak cukup strive". so, ape lagik. aku pun disuruh la bagi nasihat sket2 supaye derang strive lebih lagik. hurrrmmm. hentam jer la. aku pun bukan nyer pandai sangat nak bagi2 nasihat kat orang nih.

masuk lak kelas 508. kelas ni kalo ikut susunan, bukan lah kelas yang last. tapi, cikgu kate, performance derang sangat kurang memberangsangkan. hurrmmm. so, yang ni aku nak kene nasihat supaye derang tak rase 'down' or 'depressed'. boleh la. aku cakap la sket2 pasal nature study dan down nih. bukan down syndrome ek (budak2 yang amik paeds, jangan silap lak). hahaha.

last sekali aku masuk kelas 509. kelas ni kalo ikut susunan memang la kelas last. but, berdasarkan pemerhatian cikgu, derang ni ade semangat untuk berusaha. so, ok la. aku juz perlu nasihat supaye derang dapat maintain ape yang dernag dah buat sekarang. kalo boleh jadi lebih, lagi bagus. hehe.

overall, aku suke ngan kelas 508. ntah la. sebab aku nampak yang pompuan tak malu nak bersuare dan sebalik nyer. yang kelas2 lain ni, bile aku bukak soklan, sume diam macam batu. haha. apepun, aku harap sedikit sebanyak derang dapat la amik ape2 yang aku cakap tadik. walaupun isi nyer ntah hape2, but vhopefully derang boleh amik sesuatu. insya-Allah.

antare kelas 501 ngan 508 lapan tu ade gap jap. sempat la jalan2 keliling kisas (yang kecik ni) untuk amik beberape keping gambar. sori la adek2 yer. aku lupe lak nak amik gambar ngan korang. segan senanyer. ye la. sape la aku ni kan. hihi.

(ni amende ntah. macam tulis misi n visi. ntah. aku pun tak bace. haha)

(ni la mercu tande kisas bestari. tak tau ape kaitan die)

(mercu tanda kisas bestari dan pintu pejabat)

(objektif/matlamat kisas in arabic)

(objektif/matlamat kisas in malay)

(pemandangan bangunan sekolah dari atas jeejambat)

(pemandangan asrama putera blok A. buruk gak la. segan giler aku. haha)

(masjid diraja Sultan Sulaiman)

then aku pun balik umah kul 4.30 petang. sempat la jugak amik beberape buah buku restu lame2. sayang. derang dahnak buang. tu yang aku amik tuh. hehe

opsss. lupe lak. aku dah beli neck tie alkis. RM 50 tuh. gilak a mahal die. n aku gak sempat beli cliptie kisas yang baru, warne hitam. macho la. hehe. lepas2 ni boleh la sume alkis pakai tie hari selase (ni yang dah dipersetujui AJK Alumni KI (ALKIS).

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam...
KISAS x jemput org yg salah...
teruskan bakti kpd org Msia dgn ikhlas ye Bal...
-isra'

djambu puadovich berkata...

aku petik: "ye la. sape la aku ni kan. hihi.

err...antara bekas pelajar terbaik KISAS? xbetul ke?

wei, mana gamba necktie ALKIS? bak mai nk tgk sket